Friday, April 20, 2012

Lecture

Salam

dulu mase sekolah selalu cakap nak jadi cikgu.. tapi skung dah tak boelh jadi cikgu dah kerana cikgu kena ada PPG.. sy hanya student biase jer.... So ape yang langkah yang patut saya lakukan...
Okey macam gini... dari segi kawan2 saya berkata.... nak jadi lecture uitm ( x susah mana pon..) yang penting gada dgree.. kalu nak jadi lecture kena pointer 3.50 keatas.. so baru boleh jadi lecture...
so apa lagi study baik2...
Impian my mum dan ayag nak tengok anak2 dia berjaya... Ish bukan lain tak berjaya , lain semua dah berjaya tahap gile.. ada yang ada syarikat sendiri , ada yang macam lagi lah... so kite plak nak side punuh kan hasrat ibu dan ayah saya supaya saya leh berjaya didunia dan diakhirat.. saya decide nak cari ciri2 kerja yang ibu n ayah kita impikan... bile pikir lecture yang sesuai.. kerana didunia kite mengajar orang dan bila dia orang mengamalkan ia pahal untuk kita , itu untuk kengunaan du akhirat nanti..

so dah tahu diri nak jadi lecture ... so capaikan... kerana usia masih muda dan makin mula nak meningkat kena lah keja cinta..upss cita2... Insha allah doakan kerjayaan saya yer..

1st Step : grd degree dgn keptusan yg hbt dgn pts bru blh jdi lecture...
2st Step : apply lectr part time otw master
3rd step : apply lectr spnh mase
4th step : be as lecture have PHD...

Insha allah i will try to achieve what i want to be...  

No comments:

Post a Comment