Thursday, February 2, 2012

Menguruskan jenazah

Alhamdulilah.... selesai sudah pengurusan wak sarumi..
Aku telah diberi peluag oleh allah untuk menguruskan jenazah
aku diberi peluang untuk memandikan mengafankan jenazah..
banyak aku belajar.. tapi tak ada pandai .. tapi diberi perluang untuk turut serta.
aku ikut semua dari tahlil mlm tdi mandi kan menyediakan kain kafaan dan mengafankan ke masjid dan sehingga aku hantar ke tanah perkuburan..
terdetik sebak  didalam hati ku dan mengalir air mata akn 2 pekara semasa pengucupan kali terakhir terhadap jenazah
1. kalau aku mati ada sesiape menguruskan aku ke?? sempat tak aku untuk hari esok untuk memenuhkan amalan ku
2. jangan lah ambil nyawa ibu dan ayah atau ahli keluaraga dalam keadaan tidak bersedia. berikan lah aku peluang untuk membalas jasa mereka yang tak mampu dibalas itu

No comments:

Post a Comment