Monday, June 22, 2015

Holiday Langkawi

Sangat2 lama tak update blog..aku pon dah pening kepala nak pikir alasan apa yang penting aku tahu aku MALAS..heheh Nak kata tak ada story berlambak weiii banyak..tapi malas dah mai. 
bukan apa kan aku just nak share if one dah dah tua aku lah bt throwback masa2 muda2 aku..ache2..
yang pertama sekali aku nak kongsi  pada 01/05/2015 

Bercuti ke langkawi. dengan along famliy. Mula2 malas nak join tapi tak tahu macam mana aku leh kat sana bukan kat redang(redang last minit canceled xada last sgt ) percutian menyeronokan sebab last aku g langkawi macam tahun 2003 (semua family kecuali angah & suami jer)
banyak perubahan dekat sana.. 
aku duduk dekat pantai cenang dah terasa macam kat krabi.Suasana dah sebijik macam dekat krabi. 
in middle night dia awesome weii...  so aku suggest pergi lah cenang 
makan senang nak cari.. disebabkan memory  card nie dah terupdate semua data kat kepala aku dah kasi clear so aku kongsi pic n terangkan mana2 aku ingat lah yer... 

Day 1 Jumaat 
check in hotel-makan-shopping-pusing-makan-shoping 




baru sampai 

ready nak pergi habiskan duit




kalau korang nak shopping coklat,mangku ke apa ke pergi hari pertama korang sampai. tak payah mengada2 nak rehat2 kat bilik bila baru sampai yer.. (hal2 kereta n hotel aku xleh cerita sebab not my budget eheh) 
Sopping jangan sakan sangat walpun dalam malaysia banyak kepala rimau,sotong  dan laen2 berhati2 overbudget nanti.  jangan jadi aku dah sopping sakan dalam kereta baru otak ini ligat jadi calculator.. :( 
hari pertama tak bamyak aktivity sebab shopping makan balik bilik rehat tido malam makan jalan2 kat cenang balik bilik tido penat seba perjalan 9jam dri shah alam ke perlis pastu ke langkawi tu jer aku ingat .

Day 2 - Pusing-pusing pulau 
kami book boat RM250/trip dayang bunting-pulau helang-beras basah ( boleh book kat mana2 cari yang murah dia ada kiosk n promotion tersediri )akulupaapanamaagenttuakusuruhkorangcarisendiri




makcik yang gila 

otw pergi pulau dayang bunting 





dia sebuah tasik bayangkan tengah2 laut ada air tawar itu lah tasik dayang bunting (ciptan allah )
aktivity korang leh mandi (ada had ditetapkan) berkayak sampi jadi gelap.


 pulau dayang buting ini gunung tu view seorang wanita mengadung sedang baring (carikat google)





 tuan blog




tunggu boat nak p next location
bye2 pulau dayang bunting 
Pulau helang lupa nak amik gambar ehehehheehh 
tak turun pon ngok helang makan "makan ayam,dh tak makan ikan dh"
next Pulau beras basah 

aktivity boleh mandi2..aktivity laut lah..




abis semua balik darat..cari makan kat pekan kuah..jalan2 lagi..
niat dihati2 anak2 buah aku nak naik cable car (maksu/mama dah cuak gayat)
tapi tak ada rezeki lineup panjang gila. so next time lagi pon dulu pernah naik 2003 dulu so dah merasa skip..
malam penat tidooo

Day3 - tak ada pic sebab 
hari 3 tak ada gambar sebab dah siap sedia nak balik barang semua dah pack pukul 10 chow dari hotel pastu pergi perlis p sambung sopping dekat sempadan '' Padang Besar"

-end the-
lantak lah tergantung ke apa ke..hehehe 







No comments:

Post a Comment