Friday, January 13, 2012

mengira saat meningalkan dunia untuk selamanya

selamanya ini orang selalu kira saat dia orang bahagia..
lain pada aku.. aku selalu mengira saat kematiaan aku
mean bila aku meningal dunia apa akan jadi :
1. Siape nak jage mak n ayah aku ( sara mereka)
2. Ada kah keluarga , kawan3 sahabat3 akan menagis atau sedih atau gembira
2. Ada kah aku cukup amalan aku dengan allah
3. Ada kah dosa3 aku terampun oleh allah mahu pun manusia
4. ada kah aku layak jadi ahli syurga
dalam semayang ku selalu aku selit kan sekiranya aku tidak layak dimuka bumi ini ambil lah nyawa ku,
kerana aku tidak sangup lagi.. bukan aku tak redha dengan qadak n qadar allah
tetapi kan dah terlalu penat dengan apa yang berlaku...
Bukan aku tak mintak pertolongan agar meringgakan.. tetapi bagi ku tiada didunia ini adalah satu meringgankan kerana aku baru hidup 22 tahun, tidak terlalu banyak aku buat lagi sebelum aku makin dewasa makin banyak aku lakukan kesalahan..
memang penyeksaan itu menakutkan aku tepi lagi takut sekiranya aku buat lagi banyak dosa yang aku tak sedar dan aku sedar..
sekadar bermuasabah diri .. sekiranya hari ini hari terakhir bagi aku bersyukur dan aku reda...

No comments:

Post a Comment