Tuesday, March 26, 2013

Hati sangat rindu

Salam... Keadaan makin pulih.. 
tapi aku betul3 rindu kan suasana mekah.. Terlalu rindu.. 
waktu malam madinah dan mekah sangat berbeza dengan malaysia. 
setiap hari di mekah dan madinah adalah hari2 paling bahagia didunia
biler ingat sana lupa akan semua masalah... 
Masa kat sana... aku dan kakak kau no 3 (atas aku) menjadi sangat rapat. 
kami kat sana tak bergaduh pon, masa aku kat sana tak ada rasa perasaan terasa hati dengan die pon. 
cuma kami menghadapi sedikit ujian, tapi aku sangat gembira dan bersyukur biler kami diuji, buat pertama kali nya aku memeluk erat kakak aku sambil tenang kan hati die, walapun masa itu hati aku tak tenang dan turut mengalirkan air mata. 
Allah uji kami lagi, biler kakak aku kena piles... aku dah rase.. 
die kana piles sewaktu kami nak melakukan saie, bayangkan berapa sakit nya dia...
Sewaktu tu gari tangan aku mengengam erat tangan die.. 
Ya allah sangat seronok dengan keadaan aku.. 
betul orang kata, air dicincang tak akan putus... 
kami dilahirkan oleh seorang ibu... 
Peribadi ibu ku yang sangat mulia... aku banga kerana aku dilahirkan oleh sorang ibu sedemikian
aku berdoa agar satu hari aku akan bersama2 melakukan tawaf,saie, beribadah bersama2 semua adik beradik aku... mesti bahagia.. Korang pergi lah mekah, tak terkata nikmat nya disana. 
kalau korang berdoa dekat kaabah... di masjidil haram ... 
tenang nya hati, tak terkata... terasa diri sangat bertuah
AKU TAHU
Walapun diri ini tak cantik dari pandangan orang....Tapi aku tahu ALLAH menjadikan umat nye semua indah
walapun diri ini kecik,dan kerdil dari pdgn orang ... aku tahu TAK ada SESIAPE yang lebih dari ALLAH
Walapun aku tak pandai dari pandangan orang... aku tahu TAK ada sesiape yang leh tandingi ALLAH
Walapuan aku tak sempurana dari pandagan Orang ..Tapi aku tahu ciptaan ALLAH adalah sempurana
Walapun aku tak boleh merasai perasaan kemanisan bercinta dari sesorang ..tapi aku tahu mencintai ALLAH dan Rasull adalah lebih manis dari segala3 nya
Walapun hati aku mudah dilukai oleh sesorang ... tapi aku tahu Hati ini tak akan dilukai oleh ALLAH sekiranya aku menyerahkan segala3 pada nya
Allah Maha berkuasa... Bimbingkan daku kearah mu... berikan lah ku hidayah mu.. dan pertunjuk mu..
Agar aku dipertemukan jalan pulang dengan diredhai.. 
macam mana hebat nya manusia mencari kehidupan didunia.. tapi jalan lupe mencari jalan pulang keakhirat ...

No comments:

Post a Comment