Thursday, September 13, 2012

cermin tv pecah!!!!

ish2 ganas kan cermin tv pecah... heeh aku tak tahu macam mana boleh jadi lagu tu.. yang aku tahu aku balik dua beradik dah kena tido luar . Korang mesti tak syok kan bile baca blog aku tak ada pic, aku nie malas nak letak pic kuge aku yang cantik2 n comel2 tu lagi2 aku kan so nak mengelakan dari orang memuji aku so aku tak letak.. heheh( perasaan ) -_- bukan kejadian semalam berlaku time aku tak ada camera ,tak dapat lah nak aku snap2 pic..

sebenarnya anak buah aku main sepak botol ( tak tahu macam mana coz masa tu tak ada dekat rumah) tersalah langkah pup.kena tv.. apa agi tv aku mengalami penyakit lah.. skrin dalam dia pecah so kami semua pagi tadi tengok tv nampak rambot orang tu jer (jadi lah) .. subsub sadis..
disebabkan  dua budak ini yang buat kena lah denda malam tadi .. denda tu mak dia kasi tapi aku tak pasti lah sebelum kena denda tu dah kena wrestling ngan ibu dia  ke belum.. tengok hanger tak ada plak yang patah tapi aku syak dan confirm nya mereka kena wrestling,tu lah nakal sangat orang semua dah larang jangan main, dah kena korang yang teruk, dah tahu ibu korang kalo marah singa pon lintang pukang lari , silap2 t-rax po ngis, berani buat nakal lagi..ish3 ... (O_O) garang tu.. tapi disebakan mereka agak degil.. main dan bermain.. ha ambik korang tido luar..
aku sampi3 jer rumah aku tengok dua orang nie dah kena duduk luar sambil peluk batal.. pelik gak..
masuk umah reporter muhammad Abid melapor kan.."opah, tv pecah abam ( abang ) buat..macam gini" (peh  reporter siap action lagi)  nak marah pon dah tak mampu  bile diorang ini dah kena kurung dekat luar.. Dengan keadan gelap gelita semua lampu ditutup dan pintu umah dikunci.. dah lah kawasan aku nie  jiran2 semua agak kedekut pasang lampu diwaktu malam bayangkan macam mana keadaan diaorang berdua duduk satu kerusi n pegang bantal seorang satu dan bergelap nyamok lagi...

bile aku curi2 bukak lampu kkk aku berlari pergi tutup lampu, aku plak yang kena marah kaw2 ( rase takot gak kang tak pasal2  aku join dia orang sekali, mau tak bagi masuk langsung kang) .. mak n ayah aku suh budak2 ini masuk paham2 lah kan kawasan umah aku nie macam mana kan , alih2 mak n ayah aku kena marah, mak n ayah aku pon tak berani, kami sikit2 kuar pasang ubat nyamok lah, aku terpaksa berlakon nak pergi tido .. aku pergi masuk bilik bukak tingkap supaya dia orang tak ada rasa takot.. aku takot gak kang dibuat nya budak2 nie lari, tapi tak sampi seminit aku teman nama aku dah kena laung dengan kakak aku ..so maaf yer acap n atam maksu tak leh teman.. (-_-) ... aku ase dia orang kena dalam kul 8.40++ macam tu lah coz masa aku balik dia orang dah tak ngis , pipi dah tak ada air mata.. ase nya dah setengah jam , budak2 nie kalau ngis tak lama tapi air mata akan mengalir jer ( konon mengenang nasib , abis tu siapa suh nakal sangat kan) aku balik area 9.15++ so aku tak tahu dah berapa lama dua beradik tu kena.. dalam masa sama nak tergelak berguling2 pon ada rasa sedih pon ada...

kan orang selalu kata malaikat sentiasa budak2 , so jiran aku dengan berbesar hati dia temankan anak buah aku... dia kipas2 kan anak buah aku dari dihinggap nymok.. skung nie banyak nyamok .. amik towel selimut kan dia orang dalam setengah jam lah jiran aku teman kan.. dalam kol 10.30 budak2 nie kena masuk .. kakak aku kat kol 11malam, ayah aku dah marah2 , mase masuk kena lah dalam dua liang dekat kepala..
yang si atam kan manja konon nak g peluk opah.. dah siang mula mengaum so solat n terus tido .. batal mood dia orang..

aku hinggat pagi dah okey , upe nya tak... atam n acap bersiap dalam keadaan monyok sekali... heheh
siap kena potong duit belanja nak kena ganti tv baru opah, mak aku kesian mak aku bagi duit gak dalam senyap... sedih plak aku ase.. n  kami semua menjadi pening mana nak antor tv untuk direpair .. yang aku tak puas ati nya muka abid play save jer.. geram betul... kaki report no 1 , ayah dia malam tadi baru balik dalam kol 11 ++ boleh dipakse ayah dia bukak tv tunjuk macam mana keadaan pecah nya... ish2 abid.. patut ny ko pon sekali join dok luar tu.. ehehehe

so pada budak2 berhati2 jangan nakal2 tak pasal2 kena kurung nanti

No comments:

Post a Comment