Thursday, September 27, 2012

Pengalaman cabot gigi bangsu

Salam...
Disebabkan hari ini saya tak boleh nak bercakap dengan kadar yang kuat kerana saya tak boleh buka rahang gigi dengan kadar yang agak besar.. so saya hanya mampu menaip jer :)

semalam hari terakhir bersama gigi bongsu aku .. tu lah dah bongsu pastu nakal gi sakit buat apa... tak pasal2  kena good bye dekat tapak perumahan :) semalam appointment "operate gigi" aku kena ada dekat klinik shah alam bahagian dentist pukul 2 ptg.
Disebabkan nak operation kakak aku terpakse hantar, kata nya nanti tak boleh driver sebab nti bentan lah.. apa lah (kalau salah ejaan ampun) . aku sampi jer klinik area pukul 1.15 macam tu lah.. naik tingkat atas terus letak card pastu masuk surau ...
dah usai kencing , kentut n solat semua .. pergi lah tunggu kat tempat nya.. dalam 45 minit lah aku tunggu.. Mula2 dalam gelap tu aku ngn mak aku jer tunggu pastu didtgi 2 pesakit pastu 3.. semua nak cabot tapi petang2 hanya appointment kalau tak buat appointment kurang layan sikit..
 bile klinik bukak jer aku mula berpeluh2

coz cad dah di ambil dan dibawa masuk ke bilik U4..
dan plak tu ada orang cerita pasal pembedahan tu..
sakit lah.. nanti asyik berdarah jer.. tak boleh makan.. tak blh mkn mknn pns2 ini lah itu lah..

yang aku tadi dah steady nak masuk dalam.. aku jadi makin gugup..  rase nak pitam pon ada
konon nak buang nebez.. aku nama ada satu nurse kecik molek orang nya.. jalan kehadapan macam model jer.. pulak tu dia sebut nama aku.. korang tau lah kan .. kalau dah nurse sebut nama ko pastu dia orang paling belakang bermakne dia suh follow dia .. Cuak2..

masuk .. Dr.fatin suh aku baring kat kerusi yang pesakit gigi punya...

Dr : hari nie kita nak buat MO ( aku xthu maksud tpi aku agak mini operation)
Aq: a'ah ( cuak punya fasal)
Dr. : tpi sy try cabot dlu klo sng cbt kita x buat operate...

dah dia terangkan aku macam2 pastu dia suh aku menganga mulut coz nak cucuk ubat bius kat gusi..
berapa kali aku main chop2 kat dr. tu.. dr tu kata jgn takot tarik nafas pjg2 pastu lepas.. tarik lepas..
cccuukk.. dia cucuk auuuwww sakit siot.. korang banyangkan jarum tertusuk kat gusi korang apa rase..
jenuh lah dr tu suh aku bertenang n tarik nafas lepas.. bile tengok tangan aku dah mule mengigil.. Mengigil bukan sakit.. disebabkan takot punya fasal.. :)
dah selesai cucuk dalam 3 kali 4 tempat dr suh aku kumuh.. disebabkan perasan takot tu masih ada
aku tak terdaya pegang cawan plastik yang disediakan disisi aku untuk dikumuh.. mengigil2 aku ..
sampi tertumpah2 lah ari dalam cawan tu :(

dr suh aku rehat dalam 15 minit sempat gak lah aku lelap mata.. pelik gak dr nie bagi bius gigi ke ubat tido ..
15 pon berlalu.. dr berdiri betul atas kepala aku... dia kata saya try dulu cabot... dia kata ada rasa macam orang tolak2 sikit.. aku ase bukan sikit .. aku ase dah macam orang buka paku tu...
bertukang lah dr tu kejap.. tak sampi 1 minit gigi aku berjaya dikeluarkan.. Dr tu senyum sambil tunjuk si busuk tu (gg bongsu)  .. dah selesai.. aku jadi lah si pipi tembam sebelah...

pada hari yang sama aku n anak buah aku pon cabot gigi sekali .. acap.. so kami berdua dapat layanan istmewa.. makan McD tapi dpat makn bubur jur.. tupon aku dapt makan dalam pukul 6 lebih nak bagi bengkak tu susut baru leh aku sedut . bayang kan aku tak telan apa2 makan atau minuman dari pukul 11 pagi ... memang awesome lah..


sekarang nie aku dah rongak .. seketul gigi jer bukan semua...
tapi seketul tu telah membuat hidup aku agak sensara semasa dia sakit ...
so sekarang dah tak sakit..
happy
alhamdulilah :)



No comments:

Post a Comment