Monday, October 14, 2013

Dah Merasa...(0_0)('')

 sepatutnya cerita nie dah tak perlu update dah
 sebab
 
1. cerita dah lapuk sangat...kisah nie dalam tahun 2011 bulan 10 so kalau yang beranak time tu anak die dah masuk sekolah dah.. 
Sebab seterusnya 
2. kekuatan untuk update entry nie.Walapun  benda yang aku buat nie hanya suke2 tapi ada cerita disebalik nya yang berlaku. walapun dah sebulan berlalu ( masa tu)
Okey mari kita sama lupakan... 
Dulu jadi talent tu aku rase itu adalah pertama dan yang terakhir
selepas itu idok lah aku nak masuk lagi...
Tapi alhamdulilah kat situ bukan setakat untuk bergambar ( budget ratu ) tapi aku dapat tambah frend list kat Facebook.Mula-mula aku pikir nak teruskan jadi satu hobi ketika waktu lapang.
Tapi dapat tentangan hebat so terbantut lah..so kena lah cari benda lean untuk jadi hobi.
Disebabkan aku rindu dengan study mood aku decide untuk sambung belajar dan jadikan, buat assignment,present kat depan orang,buat test,baca buku 2,3,4 pagi, pastu jawab final exam adalah hobi terbaru aku ( mase tu dah terbaru ) sekarang rasa semput nak laksanakan hobi professional aku tu. Sambil aku cari artikel tentang TradeUnion in malaysia dan issuenya, aku pergi singgah kat external hard disk yang sarat dengan muatan cerita korea ( yang tak sampai hati aku nak delete )  untuk jengku ke file hobi yang tak jadi pada tahun 2011 .

Aku berpeluang untuk jadi talet b'temakan "Barbie Doll" aku pun pelik VS tak paham mana datang nya Barbie doll tu dekat diri aku.. dah lah pendek, gemuk plak tu + hitam  ( barbie Doll Niga Islam Punya ) hehehe 

Time tu semua disponsor, time tu aku jadi bidan terjun kolam renang, mule2 aku hanya berhajat jadi driver member aku nie tapi sampai sana lean. (last minitjer bendanya) 
 pakaian tajaan kawan aku Noratife nama scientific nya fife.
Make up Artis MUA ( Cheit perasan Artis ) Rahim a.k.a Aim Aim (kwn sklh rendah aku du)
Photoman oleh Cliq!! Photography ( Emy Vs Epul ) 
( sesiape yang nak kawin leh lah cari mereka untuk Photography bukan ejensi cari jodoh tau  ..Please jangan tanya kat aku berapa RM )

sebelum tu aku nak jugak promote abg aku die  pon camerman, Part time camerman. Dah lama die buat kerje part time nie  
dari abg aku belum kawin lagi bujang lagi sehingga lah sekarang umur pon dah 47 anak pon dah besar2 bakal2 kawin so boleh lah pergi Fb die dan tanya apa patut.shuibi ( leh tanya die jugak) 

berbalik cerita asal .
 
nak jadi model nie bukan senang weii... susah oooo
kau kena senyum yang betul2 senyum ( bukan senyum kambing) senyum yang kena mata punya senyum kira senyum yang paling menawan lah...(menawan lah sangat menanah adalah )
pastu badan kau pon memainkan peranan sebab kalau badan keras macam kayu mase amik gambar dah macam kayu balak tersadai tepi jalan pulak. Gambar tak cantik tak ada natural dah ( cheiit)  
Masa tengah shooot aku dah macam orang giler, nak amik mood punya lah payah... 
photoman siap gelar aku kak limah yer... ( confirm kalau pakar sakit jiwa ada kat situ aku kena angkot pastu dihantar ke Tanjung rambutan ) kak limah pon kak limah cheittt die orang tu gelar2 orang die orang ingat die orang tu awie ker awie yang  bawak motor besar merah  yang baru sampi dari singapore kerje sebagai supervisor tu.. Tidak yer.. nama pun dah tak serupa ( ampunnn kan patikkk mengutuk pulok heheh ) 
tapi walapun terasa kayu balak tapi hati manyak happy sebab mereka yang ada kat situ semua baik2 dan tak kedekut ilmu, pastu cepat mesra walapun baru kawan 2,3 minit tapi rase dah macam berkawan 100 tahun dah ... 
So pengalaman jadi talet aku dah ada.. pasnie tak ada sesiape leh tipu aku .
Okey lah aku nak tido sebab esok nak bangun sahur nak puasa sunnat arafah 
esok adalah hari yang mustajab untuk berdoa.
sebab esok adalah orang berwukuf 
kita hanya kira masa jer 
jam arab saudi  lewat 5 jam dari kita 
ikutan time aku taip nie pukul 1 pagi waktu malaysia so dekat makkah dalam pukul 7 lebih nak ke 8 malam 
kira area magrib die orang 
Insya allah kalau waktu tak berubah . berpandukan waktu aku masa kat sana tahun 2011 .
selalu nya aku akan call mak aku selepas waktu zuhur area pukul 2 ptg dimakkah dekat malaysia tengah azan mahgrib. 
so mari kita sama2 beramal dan berpose
Kelebihan berpose sunnat arafah nie korang search kan sendiri lah erkk
okey layan pic nie
jangan mengade2 nak cari aku yang mana satu..nanti aku cepuk kang ..hehehe




upss terselit kereta idaman aku.Insya allah be mine one day 

No comments:

Post a Comment