Monday, October 28, 2013

Surat Untuk Awak


Sebenarnya cerita nie dah b'buku dah Berjuta2  jilid dah kat dalam otak dan hati aku pendamkan.
Tak ada kekuatan nak cerita sebenarnya... Tapi aku rase nak sangat aku meluahkan agar cerita nie biar die baca. Kalau kat FB aku tak nak.. Belum rase nak Add dia kembali.
tak tahu lah die ingat aku atau tak,tapi..... 



"Awak.. Saya sentiase doakan awak agar awak ditemukan dengan sesorang yang dapat menjaga awak,menyangi awak sepenuh nya,  dan sentiase ada masa untuk awak 24jam, yang memahami awak. Icon yang awak beri "Smile menangis" tu memberi 1000 erti dekat diri saya, Saya tahu awak sangat baik pada saya, tapi mungkin ini bukan jodoh kita berdua. Mungkin satu hari awak ditemukan dengan orang yang sama tinggi dengan awak,sama baik macam awak,sama cantik macam awak. Dan list2 tu semesti nya bukan lah saya , yelah saya nie tinggi pinggang awak jer.. nak cakap pon kena mendongak keatas.. saya nie baik tak adalah sangat suke buli awak jer  adalah, suke cakap awak  " macam Paksitan Jual Carpet jer" takpon nampak kedai carpet saya mule pandang awak pastu awak merajuk.. Saya jahat kan ..
saya tahu punca hubungan kita retak kali kedua nie mungkin kerana saya, saya mohon maaf keatasan kesilapan yang saya dah buat,  mungkin awak akan cakap saya tak ada kesabaran yang tinggi awak merajuk saya tak pujuk. Mungkin awak rasa saya cepat putus ase dan mungkin awak gembira dan mungkin awak sedih dengan apa yang berlaku. Tapi awak kena percaya semua yang berlaku ketentuan ilahi . Kita hanya mampu merancang allah yang menetukan samada ia berlaku atau tidak. 
tapi kalau allah dah menentukan kita ada jodoh insya Allah ia akan berlaku dengan sendiri.
Kalau saya dijodohkan dengan awak atau Bukan atau dengan orang lean, 
kalau boleh saya nak rumah tangga saya itu nanti dibina dengan seikhlas hati, penuh dengan kejujuran dan kesetiaan, dan jugak saya mengharapkan hubungan tersebut direstu oleh keluarga dan dirahmti oleh Allah. 
Kalau boleh saya tak nak rumah tangga saya berakhir dengan permusuhan atau petengkaran saya hanya mahu satu hari nanti saya dan pasanagn saya itu nanti akan dibangkit kan bersama disyurga nanti dan bertemu kembli disyurga dan menikmat kebahagian bersama disyurga kelak.
Saya tak nak ungkit kisah lama, siapa yang bersalah,sesiapa tinggal siape. 
Tapi yang saya tahu awak adalah kawan yang baik saya 
Saya sentiase doakan awak bertemu jodoh ..jangan lupe doakan untuk saya tau. 
okey lah saya pon tak tau nak cakap apa hehehe 
saya sayang awak sebab awak KAWAN saya "

No comments:

Post a Comment