Monday, November 4, 2013

Mimpi Pelik

Salam Maal Hijarah  semua. Mohon maaf atas kesilapan terkasar bahasa. Kita sama2 doa agar buku tahun baru kita tahun ini dipenuhi dengan chatitan amalan kebaikan Insya Allah.
Berbalik dengan tajuk Mimpi pelik, tapi aku bukan cari tapsir mimpi tau tapi hanya nak share jer..miahhh. Setiap kali tidur mesti aku mimpi, kalau aku mimpi mesti time tu aku tidur. heheh aku ini tidur malam ke,tidur siang hari ke,tidur ayam2/ikan/sayur ke,tidur dalam kereta ke tetap aku akan mimpi,kalau mimpi tu bukan cikai2 punya kalau orang lain punya mimpi kena patuk ular lah kena kejar dengan ular lah tapi yang aku pulak mimpi ular tapi bukan kena patuk TAPI aku mimpi aku yang tangkap ular macam orang yang tangkap ular kat national geographic tu (peh hebat tu,korang ado). Yang aku ingat mimpi  pasal ular (entah berapa jutaa kali aku mimpi tangkap ular) ular masuk dalam rumah aku pastu konon nak tunjuk herion aku cekak kepala ular itu biler dah cekak, konon-konon nak buang jauh dari rumah, boleh pulak ular tu belit2 tangan aku macam nak makan aku apa lagi sambil mengetuk2 ular ke dinding sambil mengerit 
"MAK ADA ULAR, amik guni cepat nak buang nie"(dalam mimpi tu tangan aku ada ular )
Rupa-Rupanya 
aku menjerit betul2 dengan volume yang paling maximum 'ULAR' sambil satu tangan unjuk mintak guni satu tangan ala2 ada ular (geli ooo)
(-_-) Teruk betul aku..
Helo.. siapa kata aku tak penah mimpi tangkap Buaya,Penah tau
Tiskkk..
(-_-) Teruk betul aku kan...
(pengaruh National Geographic betul)
Kalau mimpi ulat gonggok (aku geli binatang yang panjang,pjg berkaki banyak,seranga) penah sekali aku mimpi ulat gonggok datang/panjat kat katil aku. Tanpa pikir apa-apa 
sambil menjerit dan melompat - melompat atas katil,campak bantal,selimut (kibas2 kuat) menjerit kuat2 "eee..ULAT GONGGOK maakkk!!!". Mak dan ayah malas nak layan dah (kalau ada orang sebelah aku mesti dia orang datang tengok mana tahu orang sebelah aku kena pijak) sebab diaorang  tahu aku kuat mimpi.HEHEHEH (taip ulat gonggok pon aku dah geli)
(-_-) Terukkan aku
Mimpi bawak lorry,siap bunyi hon, marah orang sebab potong barisan.Aku ingat suara tak kuar rupa nya aku marah suara kuar betul2. Mak akan tanya mimpi bawak lorry ke malam tadi. Aku plak pelik macam mana leh mak aku tahu  aku mimpi bawak lorry hehe .. 
tapi kalau mimpi yang mistri yang menyakitkan hati, contoh mimpi Mistri - seorang lelaki bagi aku kunci. Contoh  menyakitkan hati - ayah aku atoabang ipar aku kawin lagi.. Peh menyiarap darah aku biler mimpi macam tu. Dalam mimpi tu selalu Ayah/BIL aku kawin lagi dan mak/kakak aku diam jer pasarah jer... aku hagin semacam (tapi masa tu mimpi aku tak ada plak cakap2 atau action) tapi bengang nya terbawak bawak sampi aku terjage dan aku anti dengan mereka dalam masa beberapa hari lah amarah disitu.. Kalau ikut perasan nak cakap jer
"oi kenapa ko ha, tak cukup satu k, sedar lah sikit dah tua(ayah/BIL) nak kawin lagi tak malu ke pada kuge" tapi tak boleh aku hanya mimpi.. 
(-_-) Terukkan 
aku harap malam ini nak mimpi bakal suami aku lah.. 
Okey nite 

No comments:

Post a Comment