Friday, November 22, 2013

Industrial Relation..

semua mesti terkejut berukan kenapa entry kali pelik binti benar.. heheh 
sebenarnya aku sem kali ini ambil subject Industrial Relation (IR), Compensation and benefit serta Research Methodologi (RM). Mula2 aku takot2 gak nak mengadap subject  IR ini sebab dia kan berdasarkan undang2, tapi setelah diberi satu case yang real yang dihadapi oleh kawan kau ditempat kerja and case tu boleh pulak sir aku jadikan sebagai test 1 kami, macam nak kawin jer rase nya bile dengar.. miiahh 
Mula pikir susah_payah_rumit segalanya, tapi pada malam tadi setelah aku baca betul dah memahami case tersebut kenapa..kenapa ,pastu aku berpusu-pusu (ayat nak voke jer) bukak buku Employment act 1955 dan Industrial relation Act 177 nak cari jawapan sekali dapat dah... 
Biler dah dapat apa lagi aku amik kuali (kertas) minyak (pen) sedia untuk mengoreng, tapi kali ini goreng tak boleh main tulis jer kena rujuk kan buku law ini. tanpa disedari aku hampiar selesaikan case tersebut. 
Syok ohh... jadi peguam ini kan kerja pasal orang. Kerja kaji orang dan kerja memecahkan kepala otak. syok ooo.. giler.. bukan apa korang banyang kan bile ada case so korang kena settle kan selagi tak selesai selagi tu sakit hati (makan nasik berpinggan sebab tension xdpt selesaikan case),tak boleh tidur malam, tapi bile dah mula dapat jawapan dan mula tahu apa yang boleh difight kan hati mula senang dalam kepala dah terasa aku ini yang sedang pakai rambut putih tu (peguam) berbaju cod itam... pastu masuk mahkamah dan berhujang pastu aku menang.. Wahhhhhhhh... (okey jauh bebenor kau berkhayal) 
dan pulak aku terasa nak tukar position kerja nak amik Ir pastu nanti master nak sambung dalam bidang IR .. 
ehehhehe 

okey aku rase aku dah dirasuk oleh hantu IR.. baik aku stop menaik .. nanti korang pun kena rasuk gak... 
ehhehehehehe 

No comments:

Post a Comment