Tuesday, April 16, 2013

Kereta !!


Dalam banyak2 benda yang aku selalu pikir pastu pening pastu terus tertido adalah KERETA
niat dah pasang "nak beli Kereta" tapi tak kesampian nak capai lagi
banyak faktor aku pikir... terutama adalah DUIT ( memang itu lah satu2 faktor yang ada ) 
nak beli kereta besar jer, hehehe lebih senang pilih kereta luar dari kereta tempatan 
bukan tak mau beli kereta tempatan  nie, lagi produa tapi harga produa dah dekat dengan kereta luar. 

ape leh buat aku nya kesukaan kereta luar. 
Atas cadagan kawan2 dan keluarga mereka banyak cadangankan beli kereta toyota Vios
terima kasih kawan2 kerna cadagan kan harga kereta yang lebih mahal dari hantaran Ella ( apa kaitan) 

Bercakap pasal kereta tempatan ape lagi yang ada mesti Myvi . Bukan tak suke akan myvi, tapi myvi terlalu regan pada aku... Agak melayang jugak lah kalau bawak myvi ... klo ngah drift tu kereta macam nak terbang. Tak macam perdana kau drift pon tetap maintain, tapi korang semua tau lah kan perdana tu cekik minyak, rabak wallet aku dibuat nya. Kalau aku berulang dari opis balik rumah selama dua hari aku kena isi minyak RM 30 ( itu aku xkuar mana2 selain pergi n balik kerja) korang boleh bayangkan lah kan bertapa cekik nya minyak die. 

dalam banyak2 kereta kat rumah nun.. Kereta Wish aku suke bawak. memang Save minyak.  kalau aku bawak pergi kelas isi minyak RM20.00 dari meru pergi  shah Alam SS17 pastu dari situ g merayu SS7 patah balik g SS17, pastu sambung perjalan balik rumah akak ke Aman perdana hantar kereta, kemudian die hantar aku balik rumah meru, pastu patah balik ke aman perdana , pagi2 subuh2 hantar anak pergi sekolah dari aman perdana ke pekan meru. Jauh tak..
die selalu hari isnin tak kerja sebab abid time manje3, jenis akak aku plak selagi sign petrol tak timbul menandakan minyak dah nak abis selagi tu die tak isi minyak.... sebab dia kata hb die pesan minyak simpanan tak elok simpan lame2... so  mase die nak balik aman perdana pas die angkot anak2 mesti die cakap " cepat lah ibu nak isi minyak lagi nie.. nati mahgrib sangat sampi rumah) 

dan kereta tu pernah aku bawak pergi ke pahang ( area TC) hanye RM60 untuk pergi dan balik ( siap leh singgah2 tempat lain lagi) , kalau balik bidor RM 30 jer kowt... So 
mak aku cakap beli lah wish.... hahhaha mak aku igt harga wish tu singit dua poloh cen jer.. (-_-)
Biler aku nak beli wish die , siap die cakap beli lah kereta lean ;( 

disebabkan kepala aku makin pening cerita pasal kereta baik aku pi makan dulu ... ehhehe 
 byeeee  :0

No comments:

Post a Comment