Saturday, May 18, 2013

Insaf petanda baik

 
aku bersiaran dalam rumah. Meh aku bercerita biler dikala malam aku duduk dalam gelap sambil mean game candy crush kat fb (tengah sawan game tu) sambil dalam telinga aku bersumbat dengar lagu dekat youtube.. Tibe mood aku nak touching.
Siape yang tak touching biler dengar lagu nie... terasa insaf gak...
dan2 mood ada nak mean game ... tambah mood nak hafal lagu tu..
Lagu tu betul2 menusuk kalbu kuu.... Achceee ayat nak cerpin jer....
 
lagu pertama aku dengar ...Rapuh
 
So aku tak mo komen ape pasal lagu nie yang berkaitan dengan diri aku, sebab kadang2 ia boleh memalukan diri sendiri dan boleh timbul pelbagai fitnah dan tomahan.. 
tapi hanya yang aku share biler aku dengar lagu ini membuat aku nak nagis pon ada akan apa yang aku lakukan 
 
aku manusia yang lemah... sentiasa melakukan kesilapan...
aku sentiase membebel kat blog nie hati aku kosong tak ada pakwe la ... 
tapi bile dengar lagu nie.. hanya allah jer tahu bertapa perit nya hati menahan perasaan 
aku malu dengan allah sebab aku sangop menangis kerana lelaki yang sangop tinggal kan aku... walhal aku tahu allah tak akan pernah lupe dan tinggalkan hamba nya walapun seinci. 
Kadang2 aku rase sangat malu dan nak marah pada diri ini sebab  aku lambat sangat sedar bahawa dalam jiwa aku hanya ada alllah, dan sepatut aku mencintai nya sepenuh hati nya. 
 Kadang2 aku rasa malu dengan die sebab aku mudah mengalah dengan setiap ujian yang dia beri, selalu aku buat terlebih dahulu ikot kan perasaan muda... menangis, mengadu dengan kawan dan kemudian masuk waktu baru aku ber mengadu dengan nya...
Walapun aku rase menangis tu adalah satu cara menredakan kegelisahan dalam hati ini tapi sebenarnya salah...
Masa kes aritu... pas bace message aku ngis.. ngiss... sedih... cerita dengan beberapa rakan yang tahu pasal tu.... biler abis cerita cuci muke duduk tarik nafas dalam sambil baca al fatihah untk diri bertenang kejap jer dalam beberapa saat jer selebih aku ngis... aku tak kuat masa tu...
tapi alhamdulilah setelah buat solat istiqarah keadaan makin pulih dengan cepat.
aku mintak pertunjuk pada allah....
alhamdulilah allah membantu aku masa tu, dengan masa yang sangat singkat aku leh memulihkan keadaan dengan bantu allah....
 
 
Lagu yang kedua yang wajib korang dengan walapun die ulang ayat yang sama lebih dari 5 kali mungkin komposer die tak ada idea lean .. tapi tetap membuat hati aku menangis lagi...
 
 
 
 
hayat..
thanks reader yang sudi membaca isi hati aku ni
mohon maaf sekira ada terkasar bahasa
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment