Wednesday, November 28, 2012

Minggu mencabar otak


hokey malam tadi aku tido pukul 2.30pagi... aku nak lelap jer mata aku dengar ayam b'kok2..
ada orang kata sewaktu ayam berkok2 yang pertama sekali diwaktu itu pintu langit dibukak, .... bukan ayam tu bukakan pintu langit tu.. kan dia bintang yang tak boleh nak bercakap so dia nampak apa yang berlaku,masa tu kita boleh mintak segala doa apa yang kita hajati   
korang pernah dengar ke ayam tu berkok2 ditengah hari... tak kan.. mesti dikala subuh dan pagi.. 
kan waktu pagi wajib bangun untuk solat subuh pastu kita bukak segala2 pintu and tingkap rumah bagi rezeki masuk ( ase nya angin kowt, kalu rezeki aku nampak macam  duit.. so tak rase duit tu terbang masuk dalam rumah kan.. macam tu aku tak yah kerje lah.. bukak jer tingkap duit masuk.. imagination aku) 
lebih elok kita buat solat hajat, atau taubat..  aku cakap pandai kalau buat tu boleh dikira dengan jari.. aku ase sebulan sekali jer aku buat.. tu kalau sebulan sekali :( teruk perangai.. disebabkan minggu nie aku asyik tido 3 4 pagi jer boleh lah cakap ( tu pun tak buat gak) kalau tak disebabkan assignment dan minggu exam dah dekat idak nya aku nak terjage ditenggah malam buta macam tu... set lah jam lonceng sebanyak mana.. tak kan ku sedar.. tak tahu lah kalau gajah duk memekak kat telinga aku, time tu baru bangun dan cabot elak kena pijak.. :p 

sebenarnya aku tak tahu nak taip pasal apa ari nie.. tapi yang aku tahu dari jumaat lepas aku tido pukul 2.00 pagi n keatas.. pastu bagun subuh 6.30++ sambong tido kejap bagun 7.50pagi.. siap2 g kerje... 
kat opis pung pang2 buat kerje sampi sakit otak balik tu pon pukul 8 7 6... balik aku solat jap.. mandi golek2 depan tv2 vs laptop .. kol 10 start buat assignment sampi aku terasa mampu untuk bukak mata n duduk.. 
mencabar2.... 

(O_O) 

wish me good luck .. (-_-)

No comments:

Post a Comment